Thursday 9 November 2017

DAYS 16

     Khamis,9 November 2017. Harini datang kerja macam biasa. tapi harini dari yang lain sikit. Bertambah krik krik la aku kat ofis ni. Sebab tiba je cikmat kata kejap lagi dia nak keluar. Abang Hanis and Faiz pi servis kereta. Aku? Kene jaga ofis sorang sorang. yela sat gi bila posmen datang sapa nak layan. ye dok?? nak taknak aku kena la tinggal ofis. Aku tak kisah pun tinggal ofis. lagipun kerja aku tak habis lagi weyh. List kan buku tu.

      Mengadap la aku dengan komputer tu. Nak list kan buku buku yg ada kat rak cikmat. Bukan sikit sikit buku tu. Kau kena senarai kan buku yg ada key in dalam excel. First aku nak buat benda tu memang rasa malas. Tapi bila kau dah mula buat benda tu, rasa enjoy pulak. Serious duh. Aku keluar kat buku dalam rak satu satu,then susun elok elok balik lepas keluar tu. Sebelum susun balik tu, snap gamb betul betul bagi clear gamba tu , bagi nampak dia punya judul buku. Sebab aku nak key in kan benda tu dalam sistem. So judul , penulis and penerbit mesti kena snap bg clear nampak semua tu.

   Asalnya cikmat suruh aku tulis satu satu tajuk buku tu dalam kertas, then key in dalam excel. Masalah aku ni, aku malas menulis. Dah la lama tak menulis. Hahah so rasa kekok nak tulis. Penat pun ya. So aku buat la cara aku , snap gamba je. Lagi pun aku malas buat dua tiga kali kerja ni. Hahah Takpelah asalkan kerja aku jalan. Aku harap dengan kerja kerja aku ni, dapat bahagia kan majikan. Insha Allah... :D

1 comment:

  1. Cian juga biarkan Reen sorang2. Tapi polisi kita, mesti ada minima seorang staf di ofis.

    ReplyDelete

FAV SONG

                NAK BELANJA SIKIT LAGU FAV AKU HARI NI . SAMBIL SAMBIL BACA BLOG AKU NI, KORANG DENGAR LA LAGU NI.