Friday 10 November 2017

DAYS 17

     Jumaat,10 November 2017. Harini sesi perkenalan budak intern baru. Tak sabar nak tunggu diorang datang .

     Tengah leka leka dok belek fon, ada orang tekan loceng. Yeahhh.. budak intern da sampai. Ain and atul. Sepatutnya nya tiga orang. Tapi sorang lagi Dayah dia tak sampai lagi. Dia datang pukul 9.
Sambil sambil nak tunggu cikmat sampai tu,aku saja saj borak dengan diorang. Tanya nama, dari mana semua tu la. Sepatah dua kata je. Heheh. Lepas tu , tiba cikmat sampai. so cikmat pun ajak berborak sesi suai kenal .

     Sorang nama Ain dan sorang nama Atul. yeahhh dapat kawan baru.. sebaya rupanya. Sorang banyank cakap, sorang biasa biasa biasa je. Okay lah tu banyak cakap. Takdalah ofis krik krik. Lepas ni ada la geng aku kalau nk borak ke apa. 

     Elok tengah sesi suai kenal tu, hidayah pun sampai. Kalau korang nak tahu, hidayah ni classmate aku waktu sekolah menengah. Tak sangka boleh jumpa kat tempat intern ni ha. Aku panggil dia dayah taiko. Sebab muka dia macam taiko kalau tak senyum .hahaha banyak benda nak sembang bila jumpa classmate . Perangai gila masing masing still tak ubah. Haha.




     Lepas ni takda la aku kesunyian lagi buat kerja. Ada jugak la geng. CEYHHH..Diorang datang just untuk intro company tu dekat diorang. So diorang lepas sesi suai kenal tu, diorang balik. So aku buat la kerja aku. Arini ni tolong cikmat cari buku yang irang nak. Punya la happy bila aku dapat jumpa buku yang orang nak. Hahaha. Leka punya pasal tak sedar nak pukul lima weh.. itu nasib baik la cikmat yg tegur nak dekat pukul lima. Lagi pun harini hujan lebat. Harini redah lagi hujan. Aku suka mandi hujan. Sebab tu aku tak kisah redah hujan. Btw kena lah hati hati ye. Risiko ti ggi ,jalan licin. Lagi lagi naik motor ni. So korang kalau nak redah hujan tu, jangan bawak laju laju ye. Bahaya. Senang cerita nak selamat tunggu hujan behenti ya. Biar lambat asal selamat.

No comments:

Post a Comment

FAV SONG

                NAK BELANJA SIKIT LAGU FAV AKU HARI NI . SAMBIL SAMBIL BACA BLOG AKU NI, KORANG DENGAR LA LAGU NI.